Dag 12

2 mei 2018 - Kunming, China

Toen we gisteravond allemaal op bed lagen en net wilden gaan slapen kwam er een jongen binnen lopen en vertelde dat er een kakkerlak op z’n kamer zat. Iedereen uit bed en kijken. De jongens uit die kamer wilden daar niet meer slapen. En wat hadden wij een lol. Toen het weer rustig was en iedereen weer op bed lag roept een jongen uit mijn kamer in een keer blijf van me af. Hij lag naast iemand anders en hij dacht dat die jongen op z’n schouder tikte. Maar dat was dus een kakkerlak. Licht aan en dat beest vangen. De twee jongens wilden niet meer in dat bed liggen, dus kwamen  ze bij ons liggen. Twee persoonsbedden met drie mensen erin. Heerlijk. Maar dat was nog niet alles. Toen we net allemaal weer lagen zagen we in een keer een lichtje branden aan de andere kant van de kamer. Wij vragen wat er was. ‘Ja er zit hier een sprinkhaan mij te vervelen’.😂 we kwamen niet meer bij. We lachten er wel om maar tegelijkertijd vonden we het ook wel erg smerig. Na toch nog 5 uurtjes slapen hadden we ontbijt in het hostel en gingen we daarna wandelen door de rijstvelden. Het was echt wel mooi maar veel was er niet te zien. Op een gegeven moment heb je het wel gezien. De paadjes waar we langs moesten lopen waren ook niet altijd perfect. Omdat het een beetje regende was alles erg nat en blubberig. Toen we bijna aankwamen bij het hostel begon het te onweren.  Dus rennen naar het hostel. Vanaf 2 uur hebben we niks meer gedaan. Lekker in bed liggen en muziek luisteren, films kijken. Morgen weer terug naar Kunming.