Dag 15

5 mei 2018 - Hongkong, Hongkong

Na een heerlijke nacht slapen  in Hongkong ging onze wekker rond 8 uur. Om 9 uur moesten we ons verzamelen beneden tussen allemaal kraampjes. We zitten in een flat met op de beganegrond een soort winkelcentrum. We gingen met de metro naar de 'Big Boedha'. We konden niet helemaal naar boven met de metro dus gingen we met de kabelbaan. En wat vond ik die boedha mooi. We zijn vorige week ook al bij een boedha geweest maar dat waren meerdere in elkaar. Dit was 1, heel groot en mooi. Daar kregen we 2 uur vrije tijd. Daarna zijn we terug gegaan met de bus naar beneden, en vanuit daar zijn we naar een vissersdorpje gegaan. We konden ervoor kiezen om met een speedboot de zee op te gaan en dolfijnen spotten. Dat hebben we allemaal gedaan. Toen we op zee zaten moest je heel goed kijken. Op een gegeven moment hoor je allemaal mensen schreeuwen en wijzen. Je zag een staart. Dus de man gaat nog een stukje verder met de boot. Op een gegeven moment zag je nog een keer de staart en het lichaam. De dolfijn was mooi roze. Toen we dat hadden gezien draaide die man meteen de boot en ging met volle snelheid weg😂🧐. Dat vonden we zo raar. Maar het was wel erg mooi en leuk om te zien. In het vissersdorpje kon je ook nog even rondlopen. Om 4 uur gingen we weer terug naar de stad van ons hotel. We mochten nog even gaan winkelen. Je mocht zelf kiezen waar je heen ging met de metro. We hadden namelijk vandaag een dagkaart gekregen. Ik samen met nog een paar andere leerlingen zijn naar een marktje geweest. Rond half 8 's avonds moest je weer bij het hotel zijn en gingen we gezamelijk naar een reastaurant toe als afsluiting van deze geweldige reis. We hebben heerlijk gegeten. We zouden eigenlijk nu op het vliegveld slapen alleen dat vonden de leraren te veel moeite. Dus slapen we nog een kort nachtje in ons hotel. Morgen om 6 uur vertrekken we naar het vliegveld. Ik vlieg om 9:20 plaatselijke tijd. Dan is het in Nederland 03.20, waarschijnlijk slapen jullie dan allemaal.

1. Anneke:
    5 mei 2018
    Mooie afsluiter dat dolfijntje. Goede reis terug. Hoop je fotoboek(😉!) nog eens te zien. Veel meegemaakt, veel gezien, neemt niemand je meer af👌
  2. Joke Meijer-Leijdsman:
    8 mei 2018
    Tjonge het zit er al weer op. Wat heb je veel gezien, geweldig. Nu nog een goede vlucht terug. Later horen wij nog wel de verhalen.